7 Aralık 2011 Çarşamba

fajita yapmaca

Bu hafta sevgili arkadaşımın(söz konusu şahıs Ş.Ö olarak adlandırılacaktır.) sen sık güncellemiyorsun bu blogu

nidaları üzerine 2 güne bir tarif kampanyasına başlamış bulunuyorum.

Umarım yemek yapmaya yetişebilir ve kendisini memnun edebilirim. Önceden blog yazmadığım zamanlarda,

her gün aynı blogları teker teker kontrol eder, bir fark yoksa sanırım Ş.Ö'in yaptığı gibi şaşırırdım. Ama

gerçekten yazmaya başlayınca bu işin hem sabır hem de emekle yürütülebileceğini fark ettim. Özelliklr benim

gibi( örnegin; kırmızı ekoseli battaniye) evde her gün yemek yapmak zorunda olmayan keyif için yemek

yapanlar için.



Neyse efendim, ben de buna benzer yazıları okuyup kulağımın üstüne yatmış olabilirim zamanında bu sebepten

sevgili Ş.Ö anca başına gelince anlarsın diyor, selamlarımı gönderiyorum.


Bu tarif benim için neden önemli, çünkü çok pratik. Çok hatta hiç uğraşmadan lezzetli bir ana yemeğiniz

oluyor. Servisi de kolay.

FAJITA



Malzemeler;

- 500 gram kuzu eti

- 3 orta boy soğan

- 2 adet yeşil biber

- 2 adet kırmızı biber

- 1 yemek kaşığı zeytinyağı

-Tuz, Karabiber

Yapılışı:

- Jülyen şeklinde doğranmış kuzu etlerimizi kızdığımız(!) tavamıza koyuyor ve suyunu bırakıp

tekrar çekinceye kadar çevirerek pişiriyoruz. Bu süre zaten çok kısa sürüyor, burada önemli olan 

tavamızın çok kızgın olması. Nedeni ise etin suyunun içinde kalması, böylece etimiz kuru 

olmayacak.



- Yarım ay şeklinde doğranmış soğanları ekleyip, 2 dk sonra biberleri ekleyip çeviriyoruz.

- Tuz ve karabiber ekleyip haydari ve patlıcan salatası ile servis ediyoruz.


Haydari için malzemelerimiz;

- 1 su bardağı yoğurt

- 50 gram beyaz peynir

- 1 diş Sarımsak

- Tuz,Nane

- Zeytinyağı 

Patlıcan Salatası için malzemelerimiz;

-  2 adet közlenmiş patlıcan

- 1 baş közlenmiş sarımsak

- Zeytinyağı



Şimdiden deneyecekleri afiyetler olsun.


3 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...