9 Aralık 2011 Cuma

Fırında Balık Yapmaca

Balık sevmeyen bir bünye olmama rağmen babamın kolesterolü düşük çıkınca doktor raporunun arkasına

sığınarak zorla balık yiyorum neredeyse her hafta. Durum böyle olunca bol bol balık tarifi arıyorum.

Bu hafta taze palamut bulununca fırında palamut yapıldı, tarif vermem gerekirse;

Palamutların içine ve üstüne tuz ekleyip, limon dilimleri ile fırınlıyoruz.

Extra not olarak da zeytinyağı sürüyoruz balıklara.Böyle olunca daha parlak oluyorlar.



Evet pek hoşlanmadığım yemek kısmını muhteşem bir tatlıyla dengelemek istedim.

Çok kolay bir tarif mutlaka deneyin, balık sofranız taçlansın (:

Malzemeler;

- 250 gram tahin helvası

- 200 ml süt ya da krema

- 1/2 limon suyu

- Limon kabuğu rendesi

Yapılışı:





- Tahin helvasını limon suyu ile ezip, krema ya da sütümüzü ekleyip.


-Koyu bir kek kıvamı elde ediyoruz.






-Fırın tepsisinin içine sıcak su koyup,




 ısıya dayanıklı fırın kaplarına boşalttığımız karışımı 180C fırında 15 dakika pişiriyoruz.







Şimdiden deneyecekleri afiyetler olsun...

5 yorum:

  1. ellerinize sağlık bende fırında helvayı çok severim ama balığıda severim,palamut olmamak kaydıyla:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Balığın sunumuna bayıldım helva da harika olmuş tam benlik ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. tatlıya helva brule diyelim mi? :)

    YanıtlaSil
  4. @reyhan; bende helvayı çok seviyorum, balığı zorla yiyebiliyorum, belki de doğru balığımı bulamamış olabilirim:)

    @çeşnici Handan; afiyetler olsun, sevgilerle...

    @morinek; Diyelim tabiki de :))

    YanıtlaSil
  5. gerçekten creme brule gibi olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...