14 Aralık 2012 Cuma

Dukan için Kabak Tatlısı & Tencere Keki

İçimde mis kokulu

Kızıl bir gül gibi duruyor zaman.

Ama bugün cumaymış, yarın cumartesiymiş,

Çoğum gitmiş de azım kalmış kalmış, umurumda değil....


Nazım Hikmet'le başlamak istedim bugün yine. Bu dizelerin üzerine söylenecek söz yok aslında... Belki ilginçtir ama mutsuzluğu değil mutluluğu çağırır bu dizeler bana.

Sanki yıllarca yaşanan aşkı toprağa gömersiniz ama cebinizde kalan anılarla yetinir tebessümle hatırlarmışsınız gibi... 

Ya da uğraşlarınızın sevilmeye yetmeyeceğini öğrenince duyduğunuz hafifleme gibi...

Belki de geçen zamana rağmen pişman olmayacak kadar sevilmiş gibi...

Lise yıllarında Edebiyat yada ilkokul yıllarda Türkçe derslerinde öğretmenler hep sorar. Bu parçanın ana fikri nedir? Mutlaka tek doğru cevap olur. 2+2=4 kadar kesindir yazılanlar dimi? Ben  yazılanların her zaman satır aralarını okumayı istedim. Bir şiir mi okudum, hemen bakarım ne zaman kime yazılmış. Eğer bulamazsam başlarım kendi senaryomu yazmaya kafamda. Kitap okuyorsam esas kız ben olur, kendi kendime sinirlerim durup durup. İşte bu ruh halime rağmen, benden istenen tek doğru cevaplar yazıldı yıllarca sınav kağıtlarına... 

Şimdi soruyorum, Hayatın ana fikri nedir? Çok mutlu olmak mı, mutlu olmasan bile en azından kimseyi mutsuz etmemek mi? Çok zengin olmak mı yoksa yeteri kadar para kazanmak mı? Var olan aileni korumak kollamak mı, ailene yeni aileler katmak, kocaman bir aile sahibi olmak mı? 

Her saniye bir dönemeç hayatta... 

Hayatın ana fikri için net cevaplarımızın olmayışı da belki bundan...

Bundan belki de herkesin aynı cevabı yazamayışı... 

Bu kadar iç konuşmadan sonra, yepyeni tariflerimize geldi sıra...

DUKAN USULU KABAK TATLISI




Malzemeler,

500 gram kabak

1/2 su bardağı tatlandırıcı

Hazırlanışı:

Küçük küçük doğradığımız kabaklarımızı ve tatlandırıcımızı istersek fırın poşetine istersek tencereye alıyoruz.

Fırında 30 dakıka 200C'de tenceremiz de ise kabaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

Resimde görülen tencerede pişirildi.


DUKAN USULU TENCERE KEKİ






Malzemeler,

2 yumurta

1/2 su bardağı light yoğurt

3 silme yemek kaşığı süt tozu

3 yemek kaşığı toz tatlandırıcı

2 çay kaşığı kabartma tozu

5-6 damla vanilya aroması

1 tatlı kaşığı kakao

3 yemek kaşığı yulaf kepeği

1 yemek kaşığı buğday kepeği



Hazırlanışı:

Yumurtanın aklarını biraz tuzla kar haline getiriyoruz. (Bu en önemli basamak bunu sakın atlamayın.)

Yumurta sarısı ile diğer bütün malzemeleri karıştırıyoruz.

Teflon kabımıza döküyoruz, ben yağ kullanmadım ama kullanılması gerekiyor çünkü yapıştı :(

Kaynayan su koyduğumuz tencereye kabımızı koyuyoruz, 

Kapağı kapalı olacak şekilde 30 dakika kısık en küçük ocakta pişiriyoruz.

Islak kek tadında muhteşem kekimizi Türk kahvesi eşliğinde sunuyoruz.

Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun...


4 yorum:

  1. Senin bu postlar trt programlarına dönmeye başladı sosyetecim:) Dukanla hoş saatler:)

    Yine harika yazmışsın , yine harika fotoğrafların var. Bence dukan yazan bloglar arasında bir çığır açılabilir.

    öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esinle 13. boyut:) Yazınca rahatlıyorum da ondan bu kadar üst üste geliyor sanırım:) Sevdim ben dukanla yemek yapma işini biri sponsor olsa da cafe falan açsam, kurtulsam bu hayattan:))
      Ben daha çok öptüm:)))

      Sil
  2. Merhaba, ben kabak tatlısını yaptım ama acı bir tadı oldu neden olmuş olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tatlandırıcınızla alakalı bir durum olabir. Ben pişirilebilir tatlandırıcı Takita Formtat 60 kullanıyorum. Ve hiç acı bir tatla karşılaşmadım, Farklı bir tatlandırıcı kullanıyorsanız, isterseniz birde bunu deneyin.
      Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...