12 Aralık 2012 Çarşamba

Dukana uygun Kereviz Çorbası ve Patlıcan Yemeği

Bugün 12.12.12....

Masalları severim beni tanıyanlar iyi bilir, küçükken masal kahramanının yerine kendime koyup geceleri gizli gizli ağlar, mutlu sonlarda ise  evlere sığamazdım... Büyüdükçe bu tutkum yerini masal yazma hevesine bıraktı,  hep mutlu sonlar olan masallar istedim. Kitap sayfalarına dokunur gibi dokundum hayatıma hayatlara... Ezildim, kırıldım, bazen istemeden kırdım vicdan azabıyla doldurdum boş zamanlarımı.

Vazgeçişlerim de, başlangıçlarım da ani olur benim. O yüzden hep melankolik takılırım hayata karşı.Keşkelerim olmaz ama acabalarım büyür... Birini üzme ihtimalim beni mutsuz etti bugün. Yanlış yerde durduğumu anladım. Herkes mutlu olsun diyecek saflığımı kaybettim büyürken ama mutsuz olmaması gereken insanlar tanıyorum. Sürekli sınanan, ona sunulanı değil zorunda olduğu hayatı yaşayan...Bunun için bir şeyler yapmak istedim bugün, hep sorarlar ya güzellik yarışmalarında elinizde sihirli bir değnek olsa ne yaparsınız diye... Ben bu yarışmalardan birine katılma ihtimali olmayan sade vatandaş olarak cevabımı buradan vermek istiyorum. Hayatta herkesin seçme hakkı olsun diyorum. İstediği ayakkabıyı alsın mesela orta halli ailenin çocuğu ucuz olanı değil, çirkin betty'lerin de esas oğlanı onu sevsin, Ankara'da dayısı olmadan mutsuz evin oğlu istediği işe kabul edilsin. Ama baştan anlaşalım pazarda öne güzellerini arkasına çürüklerini dizen pazarcı kurnazlığında da davranmasın hayat...

Çok şey istiyorum, çok şey bekliyorum. İnadına inanıyorum ve hala inadına yazıyorum masallarımı.... 

Tam da bu şuan istediğim.....


Eğer sizinde sarılıp dünyadan uzaklaşacağınız birileri varsa çevrenizde, sarılın ve bırakmayın geç olmadan....


Gelelim dukan maceramıza kaldığımız yerden devam etmeye... Neredeyse 1 haftadır tartıda 1 gram farketmemişti, bugün 100 gram oynadı havalara uçtum(: Sanırım kilo kaybına karşı direnmeye başladık ama durmak yok yola devam parolasıyla tam gaz ileri modundayım.


Çok severek içtiğim kereviz çorbam ve orta halli bulduğum kurtarıcı  patlıcan yemeğim ile huzurlarınızdayız.


Kereviz Çorbası


Malzemeler,

1 küçük kereviz

1 büyük boy havuç

1/2 tavuk fleto

1 küçük soğan, 

2-3 diş sarımsak

Tuz, karabiber

Hazırlanışı,

Tavuk ve sebzelerimizi birlikte haşlıyarak, rondodan geçiriyoruz.

İstediğimiz baharatları ekleyerek kaynattığımız çorbamızı,

Sıcak servis yapıyoruz.


Patlıcan Yemeği 


Malzemeler,

1 közlenmiş patlıcan

100 gram kadar dana kuş başı

1 soğan

1 sarımsak

Tuz,karabiber, bolca kekik

Hazırlanışı,

Etlerimizi yağsız tavda pişirerek, közlenmiş patlıcanları ekleyerek kısık ateşte 5 dakika pişiriyoruz.

Baharatları ekleyerek yoğurtla servis ediyoruz.

Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun....



4 yorum:

  1. Yılın son günü ormanlardan, vadilerden, nehirlerden, çöllerden yıldızlardan geçerken tıkır tıkır masal anlatan bi trene binsem. Yok mudur..?


    Dukan mukan bahane , o masalda seninle aynı trende olmayı isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir trene binip gidilecek günler de gelecek.
      Arkamıza bakmadan açılan kapılara koşacağız.
      Az kaldı:))
      Yanımda sana da yer ayırdım, hem de cam kenarı:))

      Sil
  2. Bence hiç yanlış yerde değilsin canım.Mevlananın dediği gibi güzel düşünelim güzel yaşayalım:)
    Sevmek,sevilmek,bunu hissettirebilmek kadar güzel bir şey var mı?
    Dediğin gibi sevdiklerimize sıkı sıkı sarılalım.geç olmadan!

    Dukan diyetine sıcak bakmasam da, çorba ve yemek nefis,hafif ve sağlıklı.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim:)
      İnşallah güzel günler göreceğizdir daha:)
      Dukan diyetine bende ilk duyduğumda ön yargılı yaklaşmıştım, ama dukan sayesinde daha sağlıklı beslendiğimi düşünüyorum.
      Hafifledim sanki:)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...