22 Mart 2013 Cuma

Hayal(1+Kırıklığı)




Hayal gücüimajinasyon veya imgelem zihinsel görüntüler oluşturabilme veya birinin zihninin içinde kendiliğinden görüntüler üretebilme yetisidir. Gerek deneyimlere anlam vermeye gerekse bilgiyi anlamaya katkıda bulunur; insanların dünyaya anlam verebilmelerine olanak sağlayan önemli bir yetenektir ve öğrenme sürecinde (işleminde) önemli bir rol oynar.

Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük'te hayal gücü şu şekilde tanımlanmıştır:
  1. Zihnin hayal yaratma yetisi, düş gücü, imgelem, muhayyile.
  2. Geçmiş yaşantılara özgü ögelerle şimdiki yaşantı arasında bağ kurma gücü.
  3. Bir nesneyi, o nesne karşımızda olmaksızın tasarımlama yetisi.
  • Fikirler ve zihinsel görüntüler oluşturma eylemi veya yeteneği.
  • Zihnin yaratıcı veya zengin kaynaklı olma yeteneği.

Oxford İngilizce Sözlük'te ise hayal gücü şöyle tanımlanmaktadır:
Hayal gücü çeşitli hikâyeler yoluyla örneğin masallar ve fantaziler yoluyla ifade edilebilir. Ünlü icatların veya eğlence ürünlerinin birçoğu kişinin hayal gücünün ilhamı sayesinde üretilmiştir. Kişi hayal gücüyle oluşturduğu görüntüleri "akıl gözü" ile görür.
İnsanların hayal gücünün evrimine dair bir hipoteze göre hayal gücü, zihinsel simülasyon sayesinde bilinçli canlıların çeşitli sorunları(nı) çözmelerine olanak sağlamıştır (ve dolayısıyla bireylerin uyumluluğunu artmıştır).

Kaynak: Vikipedi

Acaba insanlara özgü müdür sadece hayal gücü? Çizgi filmde olduğu gibi akvaryumda yaşayan bir balık okyanusta yaşamayı hayal eder mi? Hayal etmek iyi de ya olmazsa ne olur? Hayal kırıklığı mı daha çok acı verir yoksa hiç hayal kuramamak mı? 

Hayallerle şekillenen bir hayatınız mı var yoksa hayal kırıklıklarıyla mı? Hayallerim beni ayakta tutuyor cevabını alıyorum genelde bu soruyu sorduğum insanlardan. Kimi cümlelere anlatıyor derdini kimi beden diliyle. Ama herkes de biraz umutsuz... Olmazsa da olmaz ya olursa diyorum diyor... Ama olmama ihtimali bile can sıkmaya yetiyor. İyi hoş da peki bu hayallerimiz neye göre şekilleniyor? Mesela benim hayalimle aynı hayallere sahip olan biri var mıdır? Ya da bir ressamın hayal gücüyle benim çöpten adam çizemeyen ruhum eş yeteneğe sahip olsa, hayallerimizde aynı varsayıyorum. Neden aynı resim çıkmıyor ortaya? Aynı resme bakan  insanların farklı hayaller kurması neden?

Yaşam hem basit hem karmaşık... Hayallerimiz, yaşamlarımız, hayattan bize kalanlar bizim ellerimizle bıraktıklarımız.... Sabah uyuya kalmanın verdiği melankolilik yine hakim bende. Sevmediğim günler sevdiklerimle geçer mi ki? İyi düşünelim iyi olur dersek iyi olur mu ki? Bekleyip göreceğiz, hayaller kurmadan yola devam edeceğiz.

Bütün bu akıl gözü konularından sonra hemen gözümüzü yemek tabağımıza çeviriyoruz. Ben hala Dukan Modunda olduğum için sürekli yemek yapma halindeyim.Ama yemek yapma süresince fotoğraf çekecek kadar vaktim olmuyor. 12 kilo vererek kilo verme aşamasını tamamlayıp, sabitleme aşamasına geçtim. Öğle yemeğim için ve ara öğünlerde yemek için gece 23:00'de yapılmış en  son ürünlerimiz aşağıda görülmektedir. Tarifi de yok aslında, dukan galeta karışımına yumurta, kabartma tozu ve süt ekleyerek bir tuzlu; tatlandırıcı ekleyerek ise tatlı yaptım. Tuzlusuna pul biberle kalp yapıp, Tatlı olunca üzerine biraz kuru üzüm(evet kaçamak yaptım), fındık ve bolca tarçın ekleyerek tavada pişirdim. 
Afiyetler olsun efendim...








2 yorum:

  1. Kilo vermek eminim çok mutlu etmiştir. Tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet verdiğim kilolardan dolayı sonsuz bir mutluluk içindeyim.
      Teşekkürler:)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...