8 Kasım 2012 Perşembe

Yeniden ilk yazı heyecanı, dukanla yaşamak...


Uzun zaman olunca görüşmeyeli aranıza mesafeler giren insanlar vardır hani... Arasam mı dersiniz sonra çekinirsiniz ve bırakılırsınız telefonu usulca. Aynı durum blogumla aramızda mevcut. Kırgın olduğum insanlara inat yazacağım dedim sonra üşengeçliğime geldi vs vs. Şimdi ise yine kaldık baş başa blogcan diye oturdum klavyenin başına... Tabi birazcık Müjde'nin de baskıları var:)) Önce benden haberler sonrasında bol bol yemek tarifi vereceğim UMARIM :)



Ev taşıma, yüksek lisans bitirme süreci, kırık kalbim işte kısacık bir özet benden kalan:) Ve en önemli değişikliğe gelirsek, tombullaşma sürecinde tam gaz yol alan ben bu gidişata dur demek için rejime başladım. Bende DUKAN gönüllülerindenim artık. Yaklaşık 2 hafta olacak, tartıdaki kaybımız net 3 kg oldu. Vermemiz gereken 10 kilocuk daha var:) Ben en çok başlamadan önce neyi nasıl yaparım diye merakla bir çırpıda bütün blogları okudum. Herkes yulaf kepeğinin kötü tadından bahsederken, ilk denememde bile ben bunu yerim, hmm hatta güzel mi bu ne dedim. Şuana  kadar olan sürecimi kısacık özetleyeyim, 

Atak Evresi: 3 gün yaptım. 1.gün sabah yulaf kepeğinden krepler yapamadığım için umutsuz olsam da, bayram olması sebebiyle tatlı tepsisiyle sürekli bakışsak da zafer çıglıklarım ve karın gurultusuyla günü noktalandırdım. 

Genellikle,
Sabah: Krep, haşlanmış yumurta yada omlet, light peynir, dana jambon
Öğle: Tavuk fleto teflon tavada yağsız pişirildi ve hardallı yoğurt
Akşam: Dana eti tavada yağsız pişirildi ve hardallı yoğurt
Son gün sabahları haşlanmış yumurtanın daha iyi olduğuna karar verip, omlet yapmaktan vazgeçtim.

Seyir Evresi: 1 protein 1 sebze protein günü yapıyorum. Sebze yediğim günlerde birazcık abarttığım için sanırım tartıda büyüyor rakamlar. Uzunca bir süre bu evrede kalacağım için bol bol tarif paylaşırım sizinle.


YULAF KEPEĞİNDEN KREP

- 2 yemek kaşığı yulaf kepeği
- 2 yemek kaşığı light yoğurt
- 1 yumurta beyazı
- biraz tuz

Teflon tavamızı ısıtıp, yağ damlatılmış peçete ile siliyoruz. Malzemeleri bulamaç haline getirip yayıyoruz, üzeri delik delik oluncaya kadar tek tarafını pişiriyoruz. Kolay dağılan bir hamur olduğu için mümkünse kısık ateşte ve çok pişirelim yoksa çevirirken parçalanıyor.

KÖFTELİ DUKAN ÇORBA



- 100 gram dana kıyma
- 1 yada 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği
- 1 yumurta sarısı
- Tuz, Karabiber, Kekik, Maydanoz

Malzemeleri normal köfte gibi karıştırıp minik toplar yapıyoruz. yağsız teflon tavada pişirip hazır halde soğumaya alıyoruz. Ben köfteleri 2 seferde kullandım ama tek seferde de kullanılabilir. 

- 2 yemek kaşığı light yoğurt
- 1 yumurta sarısı
- 1 yemek kaşığı yulaf kepeği
- 2 su bardağı su

Bütün malzemeleri un/yoğurt çorbası yapar gibi kaynatıyoruz. Sonra pişirdiğimiz köfteleri ekleyip 5-10 dakika kısık ateşte pişiriyoruz.
Nane ile servis yapıyoruz.

Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun...





2 yorum:

  1. Hoşgeldin dukan abla:) İşte böyle diyorum ve devamını bekliyorum. Yine harikalar yaratmışsın baby:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum müjde hanımcım:))
      Durmak yok yola devam:)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...