25 Aralık 2012 Salı

Dukan için GOJİ BERRYLİ MUFFİNLER



Eski bir şarkı çalar arka fonda... O kadar vazgeçmiş, o kadar mutsuzsunuzdur ki. Sanki damarlarınızda akan kan bile acı verir. Ağlamaktan şişmiş gözleriniz ışığa bakınca kamaşır, en sevdiğiniz rengi atmış kocaman bir kazakla kıvranırsınız odanın köşesinde. 

Fotoğraflara bakmak istersiniz, baktıkça gülen insan size uzak kalır. Nasıl da mutluymuşum der inanamazsınız. 
Uyumak tek erteleme yoldur tek kişilik mahkemenizi... Kendinize sarılır uyumaya çalışırsınız, uyandığınızda aynıdır her şey. Saatler geçmiştir sadece, telefonunuz da şanslıysanız cevapsız arama vardır yada en kötü ihtimalle bir iki banka mesajı yaşadığınızı hatırlatmaya yetecektir.

Erteleyerek başa çıkamayacak kadar çoğalmadan dertleriniz karar vermeniz gereklidir. Ya aldığınız nefesin hakkını verecek ya da vazgeçip gideceksiniz hayat sahnesinden. Elinize bir ayna alır başlarsınız hayatı sorgulamaya, neden yaptımlar, nasıllar dakikalar geçtikçe yerini iyi ki'lere bırakacaktır. Aslında durum sandığınız kadar da kötü değildir, büyüdüğünüzü anlarsınız birden yaşınız kaç olursa olsun. 

Öfkeniz azalınca başlarsınız puzzle misali dağılan hayatınızı toparlamaya... Tek cümle kalır cebinizde, ne güzel söylemiş Nazım dersiniz" Pişman değilim yaşadıklarımdan, Öfkem belki de yaşayamadıklarımdan… ".

Her gün yeni bir sınavdan geçiyoruz, bazen büyük bazen küçücük... Ama büyüdükçe dertlerimiz de büyüyormuş acı tecrübelerle anladım. O yüzden bu çakma polyanna hallerim hakim, sırf bu yüzden iyi düşünelim iyi olsun dilimde pelesenk olmuş...

Çevremdeki herkesin mutlu olmasını isteyecek kadar  mutluluk benciliyim. Yüzü asıksa gülsün istiyorum, kendimi sorumlu tutuyorum mutsuzluklarından. Belki hastalıklı bir tavır bu, kimse sürekli mutlu olamaz biliyorum. Yolunda gitmeyen işler, sonu getirilemeyen aylar, itiraz edilemeyen dayatmalar... var. 
Ama yine de mutsuzluk yakışmaz ki kimseye...

Bu yazıyı okuyan sevgili asık suratlı insan, bir kerecik olsun gülümse olur mu? En azından seni sevenleri mutlu etmek için... 


Güzel bir tarif verelim. Mutsuz olmasına dayanamadığım sevgili arkadaşıma armağan ediyorum bu postu. Tarifi o buldu bana, bende onu mutlu edecek bir tarif arıyorum henüz bulamasam da inanıyorum az kaldı bulmama:) Orjinal tarif burada

DRUNKEN MUFFINS

GOJİ BERRYLİ MUFFİNLER

Malzemeler;

4 yumurta
3 yemek kaşığı buğday kepeği
7 yemek kaşığı yulaf kepeği
4 yemek kaşığı light labne peynir+light yoğurt karışımı
( orjinalde low fromage frais kullanılmış, ben kendimce peynir ve yoğurtla yaptım (: )
2 yemek kaşığı goji berry
3 damla rom aroması
3 yemek kaşığı tatlandırıcı


Yapılışı;

Fırınımızı 180C'ye ısıtıyoruz. Rom aromasını sulandırarak goji berrylerimizi ıslatıyoruz.
Yumurta akları dışında tüm malzemeleri karıştırıyoruz. 
Yumurta aklarını biraz tuzla kar haline getirerek, diğer malzemelere ezmeden karıştırıyoruz. 
Muffin kaplarına hamurumuzu dökerek, goji berryleri süzerek kaplarımıza paylaştırıyoruz.
Yaklaşık 20 dakikada pişen muffinlerimizi servis ediyoruz.



Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun, herkes mutluluk dolsun...




3 yorum:

  1. şu anki ruh halim sayfalarca yazacak durumda aslına bakarsan ama karamsar bir yazı olmasını istemedim. bugüzel sayfa hep pembe kalsın. çok teşekkür ederim. Paris'te bulursun bence sen bana o tarifi:) et yemeyen yumurta sevmeyen biri için baya çabalaman gerekecek:)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ettim mi hatıalmıyorum iki mail arası yazdım. çok teşekkür ederim. iyi geldi bu yazı bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çift çift teşekkür etmişsin:) fizanda da olsa bulacağım:))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...