5 Aralık 2012 Çarşamba

DUKAN USULU ŞEBİT

Bugün farklı bir güne uyanmak istedim hatta twitterda da paylaştım  bu isteğimi... Gözümüzü kapatıyoruz mesela uyanınca bambaşka bir dünyada uyanıyoruz. Hava günlük güneşlik, bulutlar tam bakıp hayal kurmalık olsa... Yada sobalı evde büyüyenler daha iyi anlayacaktır, soba yanarken çıtır çıtır ses gelir de huzur kaplar ya içinizi öyle hissedebilsek... Annemiz pazar sabahı kahvaltı için usulca öperek uyandırır gibi yada en sevdiğimiz çizgi film ard arda iki defa çıkmış gibi olsa... 

Havadan mıdır yoksa büyümenin verdiği telaştan mı bilemesem de. Birazcık melankolik takılıyorum, reklamlar da gözlerim doluyor, kocaman kahkahaları sıralıyor, neden yokken tanımadığım insanları özlüyorum. Annem diyet yüzünden sinirlerin bozuldu diye avutuyor içimdeki çocuğu bende haklısın diyor hemen dönüyorum normal moduma. Sanırım hayatımda en son isteyeceğim şey hangi sebeple olursa olsun o'nu üzmek... Herkes annesini sever, bütün anneler çocuklarının kahramanıdır.Benim annem de benim gözümde öyle, belki sırf o nedenle anne olmak istedim hep. Bende birinin kahramanı olmak istedim bencilce :) 

Nerden başladım nerde bitirdim yazıyı... Bu arada unutmadan bugün mühendisler günüymüş. Tüm meslektaşlarımın günü kutlu mutlu olsun. 

Gelelim tarifimize, ailecek orjinalini ayıla bayıla yediğimiz bu yemeği dukana uyarladım, çok da güzel oldu. Sizde deneyin seveceksiniz. 

DUKAN USULU ŞEBİT


Malzemeler

3 adet dukan krebi( tarifi daha önce vermiştik)

İç Harcı için;

1 soğan
1 kırmızı&yeşil biber
1 domates
50-100 gram kıyma
Tuz, karabiber,kimyon,pul biber 

Servis etmek için light yoğurt

Hazırlanışı,

İç harcımız için bütün malzemeleri doğrayarak yağsız tavada kavuruyoruz.



Pişme sırasına göre soğan,kıyma, biber en son da domates eklenecek. 

Domatesim renk vermediği için baharatlarla beraber yarım çay kaşığı kadar salça ekledim.

Sonrasında sırasıyla kreplerin arasına harcımızı koyuyoruz.

En son üzerine yoğurt ilave ederek servis yapıyoruz.



Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun...


6 yorum:

  1. Çok pratik ve lezzetli olmuş..Çokta sağlıklı,kilo yapmaz bu ..Gönül rahatlığıyla yiyebiliriz.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ouwww dear, ı love ıt! you are the best:)you are my dukan -mukan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for your comment!!!
      For each recipe, Try to do my best:)

      Sil
  3. harika görünüyor
    eline emeğine sağlık
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...