10 Aralık 2012 Pazartesi

Dukan usulu SOYA SOSLU TAVUK

Havalar iyice soğudu ve ben kış sever olarak parmaklarımı hissetmemem nedeniyle eldivenlerime sarılarak bu postu yazıyorum...

Kış demek, çocukken sobanın arkasındaki minderden kalkmamak için yemek yememek, sarelle kavonozuyla tek vücut olmak demek... Ben küçükken(yıl 1992) sarelle çeşmesi vardı. Kocaman kavanozlarla alınırdı evin neşesi. Annem iş dönüşü sagra poşeti ile gelince pervane olurdum kavanozun etrafında... Hemen tatlı kaşığını çekmeceden alır, kavanozla bizi bulamayacakları bir yere saklanırdık. Sonra sonra kendileri marketlere düştü, biz de nutella'ya sevdalandık... 

Şimdi yaklaşık 1,5 aydır çikolata yemiyorum. Verilen 6 kilonun hatırına diyetime devam ettiğim sürece (planlanan süre şubat sonuna kadar) kendisiyle mesafeli  olacağız. Diyetim bitince gönlünü alırım kısa sürede nasılsa :)

Dukan'da en kolay şey yemek yapmak... Kurabiyesi, keki ne olursa olsun eksik oluyor. Ama tavuk, et, balık hep aynı tat, hep aynı lezzet. Anneme geçen gün ay nereye gitsem eti sosluyorlar, ne var sanki sossuz et pişiren bir yer olsa dedim. Oda bastı kahkahayı... Ben ki et emek ister, öyle alelacele tavaya atılan ete yazık zihniyetinde olan bir insanken ne hallere düştüm (:  


Neyse bugünkü tarifimiz "Dukan usulu SOYA SOSLU TAVUK"



Malzemeler,

1 tavuk fleto
1 orta boy soğan
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı soya sosu
Tuz, Tane Karabiber, Pul Biber

Hazırlanışı;

Isıtılmış tavaya halka halka doğranan soğanlar atılır, kahve rengimsi bir hal alıncaya kadar yüksek ateşte pişirilir.

Pişirilen soğanlar tavanın kenarına alınır, bu arada aynı tavada doğranan tavuklar iyice pişirilir. 

En son soğan ve tavuklar karıştırılarak baharatlar ve soya sosu eklenir.

Ben tabağımın tabanına yoğurt koyarak servis ettim. 

Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun...




4 yorum:

  1. cok istah acici gözüküyor
    ellerine saglik
    :-))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. I want to be your dukan chicken:) tavuğun olayım dedim:) hahahahha:)

    YanıtlaSil
  3. :) ay ne cevap yazılır bilemedim.
    Güldürdün beni akşam akşam:)))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...