4 Aralık 2012 Salı

havuçlu dukan kek&fındıklı üzümlü kek



Dukanda beni en zorlayan şey: kek yiyememek olduğu için geride bıraktığım 40 gün boyunca kek yeme hayaliyle yanıp tutuştum. Defalarca başarısız kek denemelerim oldu. Kimseyi zan altında bırakmak istemesem de popüler sitelerdeki tariflerin çoğunu denedim, ne yazık ki bu tarife kadar yenilebilecek bir kek yapamadım. 
Bu tarifi buna bulan ise canım iş arkadaşım, blog komşum, yeşil eriğim :) Tarifin orijinali burda, Carrot muffins'in ben sadece kekini yaptım ve tek kelimeyle muhteşem oldu.

Dün akşam 2.kez yaparken hangi akla hizmet yaptım bilmiyorum ama silikon muffin kalıplarının içine kağıt koydum ve sonuç kağıda yapışan altı az pişmiş muffinler :( Tadında bir değişiklik yok ama siz sakın evde denemeyin :))

havuçlu dukan kek


Malzemeler:

2 yumurta 
2 yemek kaşığı yulaf kepeği
1 yemek kaşığı buğday kepeği
3 yemek kaşığı tatlandırıcı
1 havuç
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın
2 damla vanilya aroması

Hazırlanışı:

Havucumuzu rendeliyor, suyunu iyice sıkıyoruz. 

Yumurta aklarını biraz tuzla kar haline getiriyoruz. 
(Kar haline getirme konusunda ısrarcı olmanızda yarar var aksi halde sonuç hüsran olabilir.)

Yumurta akları dışında kalan bütün malzemeleri karıştırıp, en son yumurta beyazlarını ekliyoruz.

Mümkün olduğunca az karıştırıyoruz.

180C fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.




fındıklı üzümlü kek

Bu kek evimizin neşesi, kıymetlim, biricik yeğenim için yapıldı. Biri gelecek ve sadece onu görmek bile seni mutlu edecek deseler inanmazdım. Seninle beraber bende büyüyorum, daha sabırlı,sakin ve duyarlı olmayı öğreniyorum günden güne....Doğum günün tekrar kutlu olsun prensesim:) 


Malzemeler:

3 yumurta 
1 su bardağı toz şeker 
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao
7-8 damla vanilya aroması
İstenen miktarda kuru üzüm ve fındık
Ve alabildiğince un(yaklaşık 3 bardak)

Hazırlanışı:

Yumurta ve şeker iyice çırpılır, bütün sıvı malzemeler eklendikten sonra, un ve kabartma tozu elenerek karışıma katılır. 

Hamurumuzun bir kısmını ayrılarak pişireceğimiz kaba döküyoruz.

Geri kalan kısmını kakao ile karıştırarak, kuru üzümü ekliyoruz. 

Kakaolu hamuru diğer hamurumuzun üzerine koyarak, mozaik kek yapar gibi karıştırıyoruz. 

Fındıklarımızı ekleyerek, 180C fırında 30 dakika pişiriyoruz.

Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun...







7 yorum:

  1. ekranı yalayasım geldi şu kek hamurunu görünce:) doktor bu nee:)ay senin yeşil erik diyen ellerini yirimm:)))))

    bu sene çok yemedim ama di mi?

    harika görünüyor.sosyetik diyetcim benim:)kredi çekmek zorunda kalmazsın umarım bu dukan uğruna:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana gel hamur diyor dimi :))) bende çok sevdim, gerçi hepsi benim yavrularım hiç birini ayıramam diğerinden ama:))

      Bu sene erik yemedin hiç önceki seneye kıyasla, seneye daha çok erik yemeni bekliyoruz ailecek:))

      Kredi konusunda gelince battım battım battım...

      Bir fabrikatör falan beni keşfederse, durumu kurtarabilirim :))

      Sil
  2. Merhabalar. bu nasıl bir görüntü .Ekrana yapıştım.ELinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Nіce post. I used to be checking continuously this ωeblοg
    аnd I am imprеssed! Εxtremеly uѕeful info specificаlly the remainіng paгt :) I maintain ѕuch іnfoгmation а lot.
    I used to bе ѕeeking this partiсular info
    for a long timе. Thank yοu and best of
    luck.

    Τаke а look at my pаge: seopressor version5

    YanıtlaSil
  4. Dukan kekinizi yaptım.normalde un ve yağla yaptığım keklerden bile daha kabarık ve lezzetli oldu.tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok sevindim :) olumsuz bir yorumda sanırım her blog yazarı gibi üzülüyor, yardımcı olabildiğim biri varsa seviniyorum:)
      Dukan maceranda bol bol sabırlı olmanı diliyorum :))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...