24 Ocak 2013 Perşembe

Dukan Helva

Sevgili Günlük,

Sana bu satırları mide ağrısıyla kıvranırken yazıyorum. Nedendir bilinmez(!!!) son günlerde midem isyan etmeye başladı. Psikolojik olduğundan emin olmakla beraber soda şişesiyle yapışık yaşayarak sorunu çözmeye çalışıyorum. Mutsuz olduğun işte çalışmak, sevmediğin insanlara katlanmak, ya da bir arkadaşımın bugün gönderdiği resimde yazan gibi "we fight today for a better tomorrow" ... 

Bunu okuyan şanslı kişi eminim tam olarak neden bahsettiğimi anlamayacaksın. Ki zaten burayı günlük olarak kullanmaya ısrarla devam ediyorum. Ara ara geçmişe bakıyorum, kötü bir blogger olduğumdan emin olmak için ^.^

Karşılık bekleyerek yapılacak her şeye karşı oldum hep. Ama bana nasıl davranılırsa karşılığını vermekten de geri kalmadım. Nasılım peki? Bence hiç olmadığım kadar iyiyim. Acımdan uyuştuğum için hayat slow motion'da geçiyor. Sürekli öğrenmeye çalışıyorum... Düşünerek bir yere varamayacağımı anladığımdan beri, hareket etmek için zorluyorum kendimi. Yarın değil şuan için yaşamak istiyorum. Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum diyelim. Bana planın ne diye soranlara cevabım yok artık. Pek kendime özgü davranmıyorum. Yarın ne yapacağımı bile bilemeyecek haldeyim. Umarım her şey iyi olacaktır...

Diyet tam gaz devam ediyor. Tartıda bu sabah eksi ON dedik. Kaldı elimizde 3-4 kilocuk fazlamız :) En çok ne yemeyi özledim, bilemedim. Sürekli canım bir şeyler istiyor. Dün akşam rakı içesim geldi mesela, geçen gün hamburger yiyesim vardı, biraz önce ise patates cipsi :) 

Bu kadar yazmışken tarif vermemek olmaz dimi? Süper bir kek yaptım dün akşam aslında ama onu sonraya saklayacağım. Helva için  Tarifin orjinali burada :) 

Gelmişime geçmişime ithaf ettiğim bu helvayı üzerine alınan herkese gönderiyorum.

DUKAN HELVA 





Malzemeler,

2 yemek kasığı zeytinyağı

4 kaşık yulaf kepeği

2 kaşık mısır unu

3 yemek kaşığı tatlandırıcı 

200 ml yağsız süt

Tarcın

Malzemeler,

Zeytinyağında yulaf kepeği ve mısır unu iyice kavrulur, neredeyse 10 dakika kavuruyorum, 

Süt ve tatlandırıcı eklenerek toparlanıncaya kadar pişirilir.

Kaşıkla şekil vererek tarçınla servis yapılır.

Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun....


6 yorum:

  1. Hem hafif hemde sağlıklı olmuş,şimdi bu tarifle herkes helva yiyebilecek..ellerinize sağlık,çpk güzel bir paylaşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim:) İnternet camiasında dukancılar tarafından sevilen bir tarif, bende yapmışken paylaştım sizlerle...
      Sevgilerle:)

      Sil
  2. acaba seyirde var mı? hem mısır unu hem de zeytinyağı sınırlarımı aşıyor, bir başlasam hepsini bitiririm :)
    ama ellerinize sağlık harika gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 2 günde zar zor sabrederek yemiştim :)
      Seyirde yemiştim ben, bence sende yiyebilirsin.
      Diğer izinli gıdalar için aşağıdaki linkten yardım alabilirsin:)

      http://www.dukandiyetitariflerim.com/2011/10/su-tolerated-foods-dedikleri-ekstra.html

      Sil
  3. şimdi sordum kendi kendime.:)
    incecik zarif bir hanımm ve dukan diyeti..?
    olsa olsa sağlık için bu diyeti yapmıştır kesin dedim cevap olarakta.:)
    ellerine sağlık canım..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu yeni gördüm, çok incesiniz çok teşekkür ederim:)
      Afiyetler olsun, görüşmek üzere...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...