11 Ocak 2013 Cuma

Kek&Pasta Dosyası

Konu başlığında bakınca sanki dünyayı kurtaracağım izlenimi yaratsa da kendimce bir buluş yaptığımı

düşünüyorum. Eğer benden başka bu yolla kek pişiren varsa memnuniyetle ikinciliğimi kabul ederim.


DUKAN PASTASI 




Malzemeler,

Keki için;

2 yumurta 
2-3 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı süt tozu
1 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı tatlandırıcı
Alabildiği kadar yulaf kepeği( yaklaşık 3 yemek kaşığı)
1 tatlı kaşığı kakao
1/2 paket kabartma tozu
Vanilya aroması

İç ve dış kreması için;

200ml light süt
1 yemek kaşığı nişasta 
2 yemek kaşığı tatlandırıcı
Vanilya aroması
1 yemek kaşığı light labne peyniri

Hazırlanışı: 

Keki için, yumurtanın beyazları ayırılarak biraz tuzla kar haline getirilir. 

Diğer malzemeler karıştırılarak kar haline getirilen yumurtalar ezmeden eklenir.

Yumurta haşlama makinesinin içinde bulunan plastik olduğunu tahmin ettiğim kap 1-2 damla zeytinyağı ile yağlanır.

Karışımımız 2 seferde yumurta haşlama makinesinin içinde pişirilir. 

Bizdeki makina su seviyesini göz önüne alarak pişirme başına ortalama 11 dakika sürüyor. 

Ben kek yapmak için kapanan makinaya 1 defa daha su ekleyerek toplamda 22 dakikada pişiriyorum.




Defalarca bu yöntemle kek pişirdim, kek fırında pişirilene kıyasla daha yumuşak tencerede pişirilene kıyasla 

daha az ıslak oluyor. Sanırım doğru bir sıfat olmadı ama tencere kekini fazla yumuşak ve sulu buluyorum. 

En son bu makinada pişirdiğim kek, sahlepliydi. Sahlepli kek için kek malzemelerimizden kakaoyu çıkarıp, 

sahlep ekliyoruz. Sahlep biraz pahalı bir malzeme olduğu için miktarı size kalmış, ben 1 tatlı kaşığı kadar 

koymuştum. Oda gerçekten muhteşem oldu. 



Pastamıza geri dönersek, muhallebisi için verdiğim malzemelerden vanilya ve peynir dışında kalanları koyu bir 

kıvam alana kadar pişiriyoruz. En son vanilyasını ve peyniri ekleyerek, yarısını ortadan ikiye ayrırdığımız kekin 

arasına sürüyor geri kalanıyla ise keki kaplıyoruz.

Kremşanti yada krema gibi kaygan olmadığı için kaplama işinde baya zorlandım. Şekilde o yüzden pek güzel 

olmadı, ama yılbaşında kendime yaptığım bu pasta lezzet açısından denemeye değerdi.

Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun...

2 yorum:

  1. vallahi ne diyeceğimi bilemedim
    yapmışsın olmuş :)
    hem pratik hem güzel
    eline sağlık
    afiyet bal olsun
    Allah'a emanet ol...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim:))
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...