9 Ocak 2013 Çarşamba

Dukanca PİZZA yapmaca




Bugün realist bir bakış açısıyla merhaba dedim yeni güne...

5 dakika sonra kalkarsam, 3 dakikada giyinsem 10 dakikada saçlar tamam demedim. Çalar saati ertelemedim...

Yorgun yüzüme uzun uzun baktım yüzümü yıkarken, gerçekten asık suratla çekilmez oluyorsun dedim, bir gülücük yapıştırdım aynadaki yansımama...

Acele etmeden geçtim dolabın başına... Ya büyük ya küçük gelen kıyafetler içinden, ilk elime geleni aldım, giydim. Tartıldım yeniden mutlu oldum, kendime karşı verdiğim savaşta bir adım daha ilerledim.

Aklıma geldi onca yaşanmışlık, umursamadan sıcacık bir çayla içimi ısıttım. Ben kendime nasıl davrandıysam onlarda öyle davrandılar dedim. Kapattım sayfayı yenileri açmak için...

Rüzgar sersemletti beni dışarı çıkınca... Poyraz mı, meltem mi acaba diye düşündüm. Öğrenemem den şikayet ettim yine. Sabahları aynı insanlar, aynı yerlerde bekliyorlar.

Düşündüm en konuşmamızı... Beni tanıyan insanların olduğu dünyada yalnızlık neymiş dedim gülümsedim. Bu hale gelmemin sebebi kimdi? Her geçen saniye lehime diye düşünüp, sürekli hayatı kovalamama neden olan neydi? Nefes almayı unutacak kadar hedefe odaklı yaşamamın sebebi neydi peki? Bütün cevapları sen vereceksin, ama önce kararını vereceksin demeni özlemişim bunu anladım. Kardeşim diyeceğin birinin olmasının rahatlığını yaşadım.

Mutluluk yakalayacaktı yakamdan er yada geç.Takılmadım... Soğuktan morarmış tırnaklarıma iyilik yapıp eldivenlerimi giydim. 



Dukanca PİZZA yapmaca


Malzemeler:

Hamuru için,

1 yumurta
1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği
1 tatlı kaşığı buğday kepeği
2 yemek kaşığı sulu yoğurt
1 tatlı kaşığı süt tozu
2 çay kaşığı toz maya
1/2 çay kaşığı tuz

Üzeri için,

1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı kekik
1 diş sarımsak
Çeçil peyniri
4-5 dilim Salam 
Sivri biber ve domates


Hazırlanışı,

Hamurun bütün malzemeleri karıştırılır ve mayalanması için 30-40dk bekletilir.

İstediğiniz dukan hamurunu taban olarak kullanabilirsiniz, ben ekmekte de benzer bir hamur kullanıyorum. 

Fırında 150C'de yaklaşık 15 dakika pişirdiğiniz hamurun üzerine, su ile açtığınız salça kekik ve ezdiğiniz sarımsaktan oluşan yaptığınız sostan sürün.

Peynir,salam, biber ve domatesle tamamlayarak,Yaklaşık 10 dakika daha pişirin.

İsterseniz ilave peynir ekleyerek 2-3 dakika daha fırınlayın.




Şimdiden deneyeceklere afiyetler olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...